Klyscha?

I morse när jag stod och gjorde frukost till barnen så bara kom det över mig hur otroligt mycket jag trivs med att stå där och göra frukost till barnen innan dom ska till skolan. Älskar kunna vara hemma och göra det för dom. Dom uppskattar det och jag njuter av det! Sen att gå hemma och fixa och dona, fixa med god middag. Tycker det är kul. Skulle kunna vara hemmafru på riktigt tror jag. Synd att man inte kan det i längden. 

Kvinnoklycha? Föråldrat tänk? Kanske, men så är jag. 

Sen vissa dagar spyr jag på alla dessa sysslor men nu en perjod trivs jag verkligen med det. 

Vi lever enligt mig ett jämnlikt förhållande. Jag sköter det mesta inne och Johan ute. Och nu när jag är hemma mer så gör jag mer hemma eftersom han jobbar. På så sätt jämnar det ut sig. Vissa kanske tycker att det inte finns någon jämlikhet alls i det men jag kan inte hålla med..