Hästar!

Jag har alltid älskat hästar, hängde på ridskolorna när jag var liten. Red kusinens häst när tillfälle gavs. Älskade det verkligen. 

Men för ett gäng år sedan blev jag skrämd utav två hästar. Blev verkligen livrädd! Sedan dess har det hållt i sig. Men ju mera åren gått ju starkare har dragningen tillbaka till stallet blivit. 

Goda vänner har ju fyra krakar, i varierade storlekar. Edvin har en favorit som han gärna rider Pussel heter den goa ponnyn. Sen har jag alltid hade ett gott öga till Hannes en vacker Frieserhäst. Anna har länge sagt prova sitt upp, han är såå snäll! Men rädslan har suttit där, men lockelsen vart för stor i veckan när Edvin skulle rida Pussel. Där kom Anna på väg till stallet på denna vackra häst! Hoppas av och sa åt mig att hoppa på! Sagt och gjort tvekade inte en sekund. Red en liten tur med honom, kände av och fasnade! Det var så himla härligt. 

Mina fina svärföräldrar kunde vara barnvakt så vi bokade in för en långritt idag, Anna på sin gigantor häst och jag på Hannes. Så jävla kul! På lördag ska vi på't igen. Längtar redan. Ha! 

Jag är fast igen...