Hemma

Igår fick vi åka hem igen. Så himla skönt. Det krävs inte många dagar borta för att man ska inse och uppskatta hur fint man har det hemma. Älskar känslan när man kommer hem. Och att fr träffa Edvin igen, mitt älskade lilla yrväder! Så mycket som vi har kramats. Som jag saknat den pojken och jag kände nog allt att han hade saknat oss lika mycket. 

Idag började dagen rätt lugnt. Sen på em fick Elias hög feber och började kräkas. Kunde inte hjälpa att tänka att det kunde bero på ingreppet i lilla hjärtat. 

Men eftersom det är röd dag så är ju hjärtmottagningen här hemma stängd. Ringde då istället ner till Göteborg för råd. Dom ringde i sin tur till barnkardiologjouren i Stockholm och vips så ringde jourläkaren mig. Berättade om hur Elias mådde och så var läkaren på väg till Uppsala. In till barnakuten och möta läkaren och ta prover, och ett ultraljud av hjärtat. Proverna och ultraljudet gjorde att man kunde utesluta att febern berodde på någon infektion som hade med ingreppet att göra. Så himla skönt. Bara en vanlig infektion. Inga mera kräkningar har han haft heller. 


Edvin kröp ner hos Emil för att mysa nu i kväll när dom skulle sova och när vi kikade in så hade dom båda somnat i Emil säng. Dom var så fina, hade inte hjärta att väcka dom för att flytta Edvin så han fick ligga kvar för inne.

Som alltid när man måste bryta upp dagen och åka in blir jag slut i hela kropp och knopp. Så nu väntar sängen.

God natt vänner