Sol i sinne...? NOT

Idag har tröttheten hägrat, både fysiskt och psykiskt. Elias har ju varigt magsjuk sen fick Edvin den. Så två magsjuka barn är rätt slitigt. Men nu är båda kräkfria sen igår. Men Edvin har legat i feber hela dagen idag och mest sovigt. 

Hade bestämt att idag när Elias tog sin förmiddagslur att då skulle jag med ta en lur, men ICKE! Kollade Elias syresättning och hans puls då har han en ny arytmi och syresättningen var för låg. Ringer hem Johan och åker in med Elias. Tur att Emil oxå var hemma som fick vara barnvakt till Edvin som sov. 

Arytmin var svår att bryta och syresättningen blev bara sämre och sämre. När syresättningen var på 56 fick han syrgas. Tillslut bröts artymin och jag och Elias hjärtläkare satt länge och pratade. Har ett oerhört förtroende för den mannen. Blev nästan lite rörd när han sa att han tyckte att jag alltid var så beundransvärt posetiv kring allt. Det värmde för jag tycker nog inte det själv alltid. 

Väl hemma igen så har Emil bakat en paj, helt själv. Blir så stolt över honom, han tyckte att det behövde vi som var friska idag. Goa unge!! Och han hade rätt, det var just det vi behövde!


#1 - - karin nilsson :

hej, jag skulle vilja ställa frågor om vårdskador till dig, typ nu - såg ett blogginlägg om det tidigare - hur når jag dig?

undrar Karin Nilsson på Sveriges radio

Svar: Hej! Du kan maila mig på [email protected] så kan du få tfn den vägen // Vänligen Sofie
Sofie Erlandsson