Hästens dag

Idag har varigt en sådan där dag då jag fått vårda själen lite. Tre timmar häst blev det idag. Så himla härligt att gå i stallet, fixa med hö, borsta hästen, och allt runt om. Ridningen är oxå jätte skön med just allt runt sätter en extra guldkant på det hela. Ridningen idag var en upplevelse, jag fick presentkort på Hööks i julklapp så jag har skaffat mig rejäla ridskor, chaps och ett par helskodda ridbyxor. Vilken skillnad när man satt i sadeln. Rätt utrustning gör mycket.

Det var riktigt häftigt idag när vi var ute, vi såg två Kungsörnar som satt på en åker och frossade på ett kadaver som låg där. Riktigt mäktiga djur faktiskt. Man ser mycket från hästryggen. 

När vi kom tillbaka till stallbacken höll solen på att gå ner, det var så himla fint. Älskar att vara ute i naturen när det är snö ute och solen lyser vackert på snön som gnistrar oerhört fint. 

Imorgon ska vi oxå ut på tur och jag hoppas att vi får samma vackra väder.