Glamorös lördag..?

Lördag. Klappar mig själv på axeln och säger 
-Bra jobbat mig själv!

Idag tog jag nämligen tag i hönshuset, först mockade jag. Inga konstigheter, det görs ca en gång i veckan. Men rummet innan själva hönshuset. Där man har foder och spån och allt annat som kommer med höns. Där ute städas det inte en gång i veckan. Burr! 

Det blir dammigt där och idag var dagen som jag dammade av allt där ute. Jag fick börja med att bära ut allt för att kunna damma, torka golven, Johan rev ut den gamla äckliga korkmattan. 

Tänker varje gång som jag storstädar det rummet att nu ska jag städa där oftare! Och det tänkte jag denna gång med, tror ni det blir så?! 

Tre timmar höll jag på allt som allt. Då fixades det även ute i hönsgården. Det enda som nu måste göras är att kalka hönshuset och det måste bli varmare innan vi kan göra det.