Så kom långfredagen

Och vilken härlig sådan! Elias har varigt på tipptopp humör hela dagen. Och jag likaså.

Har förberett en del inför kommande påskmiddag. Det är skönt att stå och förbereda och fixa och dona i tid. Blir inte någon jäkt i morgon då. 

Nu på kvällningen gick vi på promenad, Elias fick sitta i selen och Emil och Edvin dom cyklade. Var krispigt och friskt i luften. Vi tog en avstickare in i skogen och hittade en gammal lada som vi snokade i. Fanns gamla maskiner där som killarna tyckte var spännande. 





Och i morse så hade våra hönor fått kycklingar. Den ena hade fått två och den andra en kyckling. Det är så mysigt med naturruvade kycklingar. Dock har jag inte lyckats få något kort på dom än. Men det kommer.. 

Men i går var jag iväg och köpte några kycklingar. Behöver en liten tupp till mina små hönor och då när jag köpte honom tog jag även några kycklingar så nu hoppas jag att dom är hönor och inte tuppar. Så det blev en liten dvärgkochin tupp, två isbar kycklingar och två kopparmaran kycklingar. 

Men dom får gå i kycklingburen några veckor så dom växer på sig lite och för att vara säker på att dom inte bär någon ohyra eller smitta. Största skräcken! Sen släpper jag dom med dom andra när dom har haft sin "karantän". Och snart hoppas jag på några vaktlar också, men dom kommer alltid gå för sig. 

Är löjligt jag vet, men jag tycker verkligen att det är just löjligt roligt med hönsen! 

Crazy chicken lady thats me!! 




0 kommentarer publicerat i Djuren, Vi;
Taggar: dvärgkochin, isbar, kopparmaran, långfredag, middagsfix